sunnuntai 21. lokakuuta 2012

Ihana Istanbul osa 1

Oli aivan ihana loma. Nautin Istanbulin energiasta ja fiiliksestä joka solulla ja henkäyksellä. Tapasin ihania ihmisiä, söin aivan mahtavan maukasta ruokaa ja rentouduin.

Kävimme Dolmabahce palacessa.




Mustafa Kemal Atatürk (1881-1938) Turkin tasavallan perustaja ja
ensimmäinen presidentti asui ja kuoli täällä.





Palatsin sisäpuolella ei saanut ottaa valokuvia.

Eräs ilta ajattelimme että lähdetään bussilla Night Tourille Camlica Hilliin
ja nähdään hämyinen Istanbul.











torstai 11. lokakuuta 2012

Lähtö jännitystä

Mä mietin hela tiden mitä pitää muistaa ottaa mukaan lomalle, mitäs muksut tarttee omilla lomillaan, mites kissojen hoito ja muu. Mitäs jos unohdan jotain tosi oleellista? No koitan ottaa ilon irti Istanbulin lumoavasta kauneudesta.

Huomisen olenkin sairaslomalla, koska tänäänkin olin kipeänä töissä, pakon sanelemana. Koitan levätä ja pakata viimeset retkut laukkuun. Lauantai aamuna lähdenkin kohti lentokenttää 100 lasissa :)

Eilisen päivän tipsuttelin nämä päällä.




Nukkumaan makeasti!

tiistai 9. lokakuuta 2012

:/

                                    Eilen oli tätä.





Ja tänään tätä.







= Kahvitahra tulossa kipeäksi :(

Tietysti olen tulossa flunssaan... Kurkku on kuin hiekkapaperia ja päätä särkee niin ettei auta särkylääkkeetkään. Ja pitäisi koittaa rutistaa töissä jotta saa huoletta lomailla ens viikon.

Toivottavasti teillä on ollut mukavampi alku viikko! Onko teillä mitään tehokasta reseptiä nujertamaan flunssa? Vai riittääkö perinteinen lepo, lääkkeet ja leffat??

maanantai 8. lokakuuta 2012

Muutama asu menneeltä viikolta

Minulta jäikin laittamatta viime viikolla muutama asukuva, kun oli kaikennäköstä muuta touhua. Joten tässä.


Tuttu ja turvallinen.



Tuosta uudesta H&M:n tähtipaidasta tuli heti lempparini.
On niin pehmeä ja miellyttävä päällä.

Nyt näyttäisi siltä että sain hoidettua asiat niin että 90% pääsen lähtemään ensi lauantaina
kohti Istanbulia!! Siitä muuten tulee paras loma aikoihin!

Loistavan riemukasta maanantaita!

sunnuntai 7. lokakuuta 2012

Lomastressiä

En ole nukkunut muutamaan yöhön kunnolla kun olen miettinyt että pääsenkö lähtemään ensi lauantaina Istanbuliin siskoni kanssa. Osittain on homma hanskassa mutta esim. kissojen hoito osan aikaa lomaa on vielä järjestämättä ja muutama muu asia on varmistettava. Eli en usko lomaa todeksi ennenkuin istun lentokoneessa nikotiinipurkka suussa :D

Ajan kuluksi kokosin muutaman loma-asun, jotta pääsen loma fiilikseen.






Istanbulissa taitaa tällä hetkellä olla päivä lämpötilat 20-25 astetta. mutta illat viileitä. Olen kerran aikaisemmin siellä käynyt, se oli maaliskuuta. Sää oli viileää ja sateista, mutta kaupunkilomaa se ei haitannut.

Voi kun kaikki järjestyisi ja pääsisin lähtemään. Inhottava olla kun ei vielä tiedä miten tässä käy!

keskiviikko 3. lokakuuta 2012

Leipäjuustosalaatti

Mielihalunani oli tänään leipäjuusto.
Joten minun piti väsätä salaatti aineksista jotka löysin kaapista.




Keitin pastan kypsäksi ja annoin sen jäähtyä.



Lirautin makaronien päälle tilkan Ranskalaista salaattikastiketta makua antamaan.



Sitten himoitsemani leipäjuusto!



Kulhoon juusto, kurkku ja paprika.



Ananaspaloja joukkoon ja sekaisin.



Annoksen päälle Hasselpähkinöitä.
Lounassalaatiksi passeli.

Tänään haahuilin UFF:n liiloissa housuissa.





Ja kaulassa 4metriä joustavaa narua johon pujoteltu helmiä!
Tämän voi vaikka kääriä ranteeseen jos haluaa.

tiistai 2. lokakuuta 2012

Uusia karvoja

Kävin siis lauantaina otattamassa muutaman teippipidennykseni niskavilloistani pois ja samalla leikkuutin ja värjäsin (ehkä liiankin tummaksi ) kuontaloni.


No ehkäpä tuo väri haalistuu tässä muutaman pesun jälkeen.



Toiselta puolelta takaa on lyhyempää karvaa.



Ja toiselta puolelta jätettiin hiukan pidemmäksi jotta saan kasvatettua itselleni
takapiiskan. Jos siis maltan...

Ja tänää oli vaatekertanani uudet UFF:n housut ja Rollareiden T-paita.





Niin ja viime viikon perstailta hiukan asiallisempaa vaatetta.



Suorat housut ja kauluspaita ei ollut ehkä ihan mua mutta vaihteeksi aika mukavat päällä.

Kuivahkoa Lokakuun alkua! :)