Näytetään tekstit, joissa on tunniste Ruoka. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste Ruoka. Näytä kaikki tekstit

torstai 7. helmikuuta 2013

Huomenia!

Kaunis huomen! Olen tässä päässyt uudelle alueelle ruokatottumuksissani: turkkilainen jugurtti ja mysli.



Banaania, kiiviä, turkkilaista jugua ja Rainbown hedelmämysliä.
On muuten maukas annos vetäistä pienen nälän kurniessa.



Kevättä kohti. Ollut jotenkin niin ankea kuukausi takana että oli pakko suunnata ajatukset jo kevääseen. Ehkäpä tuon auringon valon lisääntyessä mielikin piristyisi.




torstai 3. tammikuuta 2013

Ihan luumuna

Olo oli tänään nuutunut, mieleeni tuli että olin ihan luumuna :) Ehkäpä tuo tämän päivän asukin teki sen vaikutelman.





Ja luumuista tykkääville luumurahkan ohje, hyvin yksinkertainen.



Rahkaa, luumumarmeladia ja tietty kuohukermaa, jonka jo innokkaana vatkasin.






Rahka ja puolet luumumarmeladista kermavaahdon sekaan.





Maustoin rahkaa hieman vanilliinisokerilla.

En ollut koskaan maistanut luumurahkaa, ja en tiedä tykkäänkö siitä
oikein vieläkään. Mutta tulipahan tehtyä ja maistettua!



maanantai 31. joulukuuta 2012

Kevyttä suklaan sijaan

Suklaa ja leivonnaiset tulee jo korvista ulos. Mieleni tekevi jotain raikasta ja kevyttä.


Siispä ihan perusainekset tähän salaattiin.



Itse nyt käytin jääsalaattia, suippopaprikaa, muutaman porkkanan ja
 Arlan fetakuutioita öljynarinadissa.



Ainekset pilkottu.



Sitten fetajuustot joukkoon ja lirautin öljymarinadia juustopakkauksesta
kastikkeeksi salaatin joukkoon.

Salaatti sopii näin Uuden vuoden menuun hyvin lisäkkeeksi.
Patongin, nakkien ja muiden herkkujen seuraksi.

lauantai 10. marraskuuta 2012

Hedelmäinen juustosalaatti

Mun on tehnyt monta päivää mieli juustosalaattia. No tänään sain tehtyä sellaisen.


Keitin pastan, ja maistoin suolalla ja pippurilla. Ja lorautin joukkoon kevyttä ranskalaistasalaatinkastiketta. Annoin mausta hetken. Pilkoin paprikat joukkoon.



Ja kurkkua.



Sitten siihen parhaimpaan osaan. Juustoihin. Rakastan Salaneuvos- ja leipäjuustoa.
Pilkoin molempia joukkoon.



Nam!



Sitten hedelmää. Ostin ananasta ja mandariineja säilykkeinä ja sekoitin sekaan.



Herkku! Salaatinkastikkeita en lisää enään salaatteihin. Mutta varmasti tähän kävisi joku kastikekin.

keskiviikko 3. lokakuuta 2012

Leipäjuustosalaatti

Mielihalunani oli tänään leipäjuusto.
Joten minun piti väsätä salaatti aineksista jotka löysin kaapista.




Keitin pastan kypsäksi ja annoin sen jäähtyä.



Lirautin makaronien päälle tilkan Ranskalaista salaattikastiketta makua antamaan.



Sitten himoitsemani leipäjuusto!



Kulhoon juusto, kurkku ja paprika.



Ananaspaloja joukkoon ja sekaisin.



Annoksen päälle Hasselpähkinöitä.
Lounassalaatiksi passeli.

Tänään haahuilin UFF:n liiloissa housuissa.





Ja kaulassa 4metriä joustavaa narua johon pujoteltu helmiä!
Tämän voi vaikka kääriä ranteeseen jos haluaa.

torstai 27. syyskuuta 2012

Omena-murupaistos

Yhteishyvän ruokamaailma-lehdessä 9/12 oli ihana omenapaistoksen ohje. Ja pitihän minun sitä eilen illalla väsätä. Ohje löytyy täältä

Omena-murupaistos

 
Avainsanat: omena, paistos
 
 
Omena-murupaistos

4 - 6 annosta

Kuori ja lohko omenat ja poista niistä siemenkodat. Kotimaisia omenoita ei tarvitse kuoria. Siirrä omenalohkot uunivuokaan ja pirskottele päälle sitruunanmehu. Mittaa kulhoon muruseoksen ainekset. Nypi ne nopeasti yhteen ja ripottele seos omenien päälle. Paista 200-asteisen uunin keskitasolla noin 35 minuuttia. Tarjoa sellaisenaan tai vaniljajäätelön tai -kastikkeen kanssa.
 

Äidin tekemässä purnukassa on kanelia :)



Voi että mä rakastan omenoita!!



Omenat lohkottuina.



Kuivat aineet kulhossa odottaa margariinia joukkoon ja nyppimistä.



Vuoka uunia vailla valmis. 200astetta ja about 35 minuuttia.

Voin sanoa että hyvää oli, vaikkei jäätelöä ollutkaan paistoksen seuraksi.
Helppo ja nopea tehdä.



Eilinen haahuili-asuni.



Loistavaa ja maukasta torstaita!
 

keskiviikko 19. syyskuuta 2012

Vihreää ja luumua

                                                           Eilen hipsuttelin näillä


Mekko Seppälästä



Koruun lisäsin avainjutskan joka oli John Richmondin
Viva Rock-hajuveden mukana.

Herkkuna:

Lettuja, mansikkaa ja kermavaahtoa!


Eräs kauppareissu Prismaan ja löytönä oli nämä.


Lumenen ikivihreät!


Lumenen Blueberry Long-wear Crystal luomiväri
sävy 25 marjasuolla.

Natural Code Eye Dramatizer makeup pencil
sävy 14 Green.

Aivan ihanat vihreät ja luomiväri oli -50%!!




maanantai 10. syyskuuta 2012

Tuleeko ne kylmät vai ei!

Perjantaina pukeuduin hieman lämpöisemmin koska edellis päivänä paleli aivan mahdottomasti.




Lohisalaattia oli eväänä. Taivaallinen annos.



Joutuu näillä keleillä miettimään mitä laittaa päälle. Aamulla on kylmä ja hyvällä onnella
päivällä on tosi lämmin. Kahvitahra ei tykkää. Tulisi jo talvi!



Hahaa, nuo mun mikrossa lämmitetyt riisipiirakat kera juuston
ei ole kovin herkullisen näköisiä! :)

Pitäisi muuten saada aloitettua neulomaan tyttärelleni kaulaliinaa talveksi.
Hän halusi ehdottomasti kelta-mustan huivin. Syysilloiksi mielekästä tekemistä!

keskiviikko 5. syyskuuta 2012

Lohiwokki

Tämä resepti ei ole monimutkainen, joten tämän kehittely ei vienyt kuin 2min. :)


Tässä ainekset.



Hunajamarinoituja kirjolohisuikaleita.



Löysin Prisman valmissalaattihyllystä tälläisiä wokvihannespussin.
Porkkanaa, paprikaa, kesäkurpitsaa ja purjoa.
Lisäksi tarvitset nuudeleita. Itse käytin kasvisnuudeleita.



Wokkasin vihannekset öljyssä, maustoin hiukan suolalla ja pippurilla. 
Toisessa pannussa ruskistin lohisuikaleet.
Kaadoin kaikki samaan pannuun ja sekaan vielä kypsät nuudelit.



Tässä valmis sörsseli.



Maukas, helppo ja hyvä kevyt ateria.

Tiedän mitä syön huomenna töissä ;)